Порядок проведення інвентаризації активів і зобов’язань підприємства та оформлення їх результатів

27.10.2016 18:26

Вступ

Розділ 1. Виробничо-фінансова характеристика господарства та організація облікової роботи.

Розділ 2. Теоретичні основи проведення інвентаризації активів і зобов’язань підприємства

2.1. Економічний зміст та необхідність інвентаризації активів і зобов’язань підприємства.

2.2. Нормативно-правове та літературне забезпечення проведення інвентаризації активів і зобов’язань.

Розділ 3.  Порядок проведення інвентаризації активів і зобов’язань підприємства.

3.1. Готівка в касі.

3.2. Виробничі запаси.

3.3. Необоротні активи.

3.3. Зобов’язання.

Розділ 4. Організація охорони праці.

4.1. Юридично-правові аспекти охорони праці.

4.2. Санітарно-гігієнічні вимоги на робочому місці бухгалтера.

Розділ 5. Вдосконалення обліку результатів інвентаризації. 

Висновки та пропозиції

Список використаної літератури

Додатки

Рекомендації до написання курсової роботи

У вступі (1-2 c.) обумовлюється актуальність вибраної теми, вибору об’єкта дослідження, формується мета і завдання, які ставляться перед студентом в процесі виконання роботи, дається характеристика використаного матеріалу. Також тут необхідно показати шляхи вдосконалення обліку, запропоновані вченими; необхідність покращення діючих і введення нових, більш прогресивних форм і методів обліку.

Розділ 1 (5-6 с.). У цьому розділі визначається організаційно-правовий статус підприємства згідно з його статутом, аналізується виробничо-фінансова діяльність підприємства за три попередні роки. надається характеристика організації бухгалтерського обліку на підприємстві згідно наказу «Про облікову політику підприємства». При посиланні на додатки необхідно в тексті курсової роботи в круглих дужках виписати слово додаток і вказати його номер, наприклад (додаток 1). Описати документообіг і додати план-графік документообігу.

Студент повинен висвітлити та вказати:

-                     назву і рік створення підприємства;

-                     місцезнаходження;

-                     ринки збуту сільськогосподарської продукції;

-                     бази постачання товарно-матеріальних цінностей;

-                     площа сільськогосподарських угідь, з них ріллі  в користуванні;

-                     спеціалізація підприємства;

-                     забезпеченість підприємства основними засобами та ефективність їх використання;

-                     наявність трудових ресурсів та їх використання;

-                     заробітна плата;

-                     штати і структура обліково-економічної служби підприємства в центральній бухгалтерії та виробничих підрозділах, їх обов’язки;

-                     форма обліку на підприємстві;

-                     організація документообігу;

-                     виробничо-фінансові показники аналізованого підприємства в динаміці за 2-3 роки:

Таблиці подати як додатки.

Таблиця 1

Аналіз фінансових результатів підприємств,тис. грн.

 

Вид продукції

Кількість продукції,

ц

Виручка

від реалізації,

грн.

Повна собівартість,

грн.

Прибуток:+,

збиток: -

грн.

Рентабельність, %

 

1

2

3

4=(2-3)

5=(4-3)*100

1. Зерно

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

Висновки і пропозиції

Таблиця 2

Аналіз стану розрахунків,тис. грн.

 

Назва і шифр рахунків

Дебітори

Кредитори

на

початок

року

на

кінець року

відхи-

лення,

(-;+)

на

початок

року

на

кінець року

відхи-

лення,

(-;+)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки і пропозиції

Таблиця 3

Аналіз платоспроможності підприємства, тис. грн.

Платіжні засоби

на

початок

року

на

кінець року

відхи-

лення,

(-;+)

Першочергові

платежі

на

початок

року

на

кінець року

відхи-

лення,

(-;+)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки і пропозиції

Розділ 2  (7-8). Потрібно висвітлити загальні теоретичні питання, розшифрувати економічний зміст показників, дослідженню яких присвячена робота. Необхідно всебічно охарактеризувати проблему дослідження.

У пункті 2.1. визначається економічна суть інвентаризації активів і зобов’язань та її порядок проведення, а також відображення результатів в обліку.

У пункті 2.2. необхідно висвітлити нормативно-правові документи, якими регламентується порядок проведення інвентаризації активів і зобов’язань: Закони України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність", Кодекс України про адміністративні правопорушення, Закон України  «Про визначення розміру збитків, завданих підприємству, установі, організації розкраданням, знищенням (псуванням), недостачею або втратою дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння та валютних цінностей», Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку визначення розміру збитків від розкрадання, нестачі, знищення (псування) матеріальних цінностей, Постанова Кабінету Міністрів України  «Про затвердження Положення про інвентариза­цію майна державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду, Постанова Нацбанку України «Про затвердження Положення про ведення касо­вих операцій у національній валюті в Україні», Наказ Мінфіну України «Про Інструкцію по інвентаризації основних засобів, нема­теріальних активів, товарно-матеріальних цінностей, грошових коштів і документів та розрахунків», П(С)БО 16 «Витрати»,

План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій, Лист Держкомстату України «Щодо оформлення результатів інвента­ризації, щодо даних про кредиторську та дебіторську заборгованість, проведення перевірок фінан­сово-господарської діяльності суб'єктів підприємницької діяльності органами виконавчої влади та вибору джерела статистичної інформації про фінансові результати діяльності підприємств», Лист Мінфіну України № 31-0420040-10/22823 від 13.12.2004 р. «Щодо відображення сум розбіж­ностей».

На основі опрацьованих літературних джерел коротко висвітлити різні точки зору авторів щодо обліку праці та її оплати з обов'язковим посиланням на бібліографічний список.

Опрацювання цих джерел має бути дослідницьким, з наведенням цитат, основної думки автора за таким зразком «… цитата» [1.15], де  1- це нумерація літературного джерела за списком літератури, 15 – це номер сторінки цього літературного джерела, звідки була взята цитата. По даному питанню потрібно опрацювати до 10 критичних статей.

Розділ 3 (15-20 с.). Основна частина, де на підставі літературних джерел та фактичного стану справ у господарстві розкривається зміст питань курсової роботи. Висвітлити порядок проведення інвентаризації активів і зобов’язань, передбачених у плані. При цьому студент зупиняється на недоліках, які мають місце в організації проведення та оформлені результатів і їх відображення в обліку на підприємстві, робить аналіз та оцінку досліджуваним показникам. Для деталізації теоретичного викладу доцільно використати умовні приклади.

У пункті 3.1. необхідно описати порядок опрацювання бухгалтерських документів, виправлення помилок у первинних документах з обліку касових операцій.

У пункті 3.2. необхідно дати характеристику порядку проведення інвентаризації з обліку виробничих запасів, документальне забезпечення та відображення її результатів в обліку.

У пункті 3.3. документальне забезпечення інвентаризації необоротних активів, регулювання в обліку інвентаризаційних різниць основних засобів.

У пункті 3.4. оформлення результатів інвентаризації зобов’язань та відображення їх в обліку.

Розділ 4 (2-4 с.).  У пункті 4.1. висвітлюється питання з охорони праці відповідно до наказу Міністерства освіти  і науки України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи та Державного комітету з промислової безпеки, охорони праці та гірничого огляду від 21.10.2010 р. №969/922/216 «Про організацію та вдосконалення навчання з питань охорони праці, безпеки життєдіяльності та цивільного захисту у вищих навчальних закладах України», затвердженого в Міністерстві юстиції України 9 листопада 2010 року за №1057/18352.

У пункті 4.2. Розкрити організаційні питання охорони праці, з питань гігієни праці, виробничої санітарії, техніки безпеки та пожежної безпеки, визначеного відповідним державними стандартами освіти, а також активної позиції щодо практичної реалізації принципу пріоритетності охорони життя та здоров’я працівників обліку.

Розділ 5 (2-4 с.). Необхідно висвітлити суть автоматизованої обробки інформації з використанням автоматизованого робочого місця бухгалтера з програмним забезпеченням «1С: Бухгалтерія», а також вказати на переваги даної форми порівняно з іншими формами обліку.

Висновки та пропозиції (4-5 с.)включають викладки чітко сформульовані і обґрунтовані пропозиції щодо вдосконалення бухгалтерського обліку, які студент буде захищати як результат виконаної ним роботи (короткий виклад результатів досліджень). Надаються рекомендації щодо вдосконалення практики ведення обліку виробничих запасів. Висновки та пропозиції викладаються у вигляді окремих пунктів у межах одного абзацу, формулюються коротко, чітко, конкретно, аргументовано.

Список використаної літератури рекомендується наводити в такій послідовності:

·                     закони по роках прийняття (з найдавнішого по теперішній час);

·                     накази міністерств і відомств України по роках прийняття;

·                     постанови по роках прийняття;

·                     інструкції;

·                     положення (стандарти) бухгалтерського обліку;

·                     монографії (в алфавітному порядку);

·                     навчальна література;

·                     наукові статті;

·                     матеріали підприємства.

Законодавчі акти та інструктивні матеріали записують в такій послідовності назва, номер, дата затвердження. Наприклад, Закон України «Про бухгалтерський облік і фінансову звітність в Україні» № 996 від 16.07.1999 р.

У курсовій роботі проводиться список використаних літературних джерел, що включає не менше 20 найменувань.

За кожним літературним джерелом слід вказати прізвище, ініціали автора, повну назву роботи, видавництво, рік видання, обсяг роботи (сторінок). Наприклад, Ткаченко Н.М. Бухгалтерський фінансовий облік на підприємствах України . – К.: А.С.К., 2000.-783 с.

Якщо в списку літератури вказується стаття, опублікована у періодичних виданнях (газетах, журналах), потрібно записати спочатку прізвище ініціали автора, назву статті, назву газети чи журналу, рік, номер газети чи журналу і сторінки, на яких була написана ця стаття. Наприклад, Сук Л.К. Облік грошових коштів // Бухгалтерія в сільському господарстві, 2000. -  № 8 . – С. 8-25.

Літературні джерела розміщують в алфавітному порядку за прізвищами акторів. До списку потрібно включати ту літературу, яка безпосередньо використана студентом.

Оформлення додатків

Додатки до курсової роботи включають наказ про облікову політику підприємства, план-графік документообігу, заповнені первинні, зведені документи, облікові регістри, форми звітності, графічний матеріал, схеми. Кількість і якість цих додатків свідчать про те, на скільки глибоко вивчив студент практичний матеріал теми.

Додатки оформляються як продовження роботи на наступних її сторінках, розміщуючи їх у порядку посилань у тексті роботи. кожний додаток починається з нової сторінки. Додаток повинен мати заголовок, надрукований (написаний) угорі малими літерами з першої великої. З правого боку рядка над заголовком малими буквами з першої великої друкується слово «Додаток …» і велика літера української абетки, наприклад, «Додаток А», «Додаток Б». Додатки треба позначати послідовно відповідно до букв алфавіту, за винятком букв Г, Є, І, Й, О, Ч, Ь. Один додаток позначається як додаток А.

Текст кожного додатка може поділитися на розділи і підрозділи, які нумеруються у межах кожного додатка. У цьому разі перед кожним номером ставлять позначення додатка (літеру) і крапку, наприклад, А.2 – другий розділ додатка А; В.3.1. – підрозділ перший третього розділу додатка В.

Ілюстрації, таблиці і формули у додатках нумеруються у межах кожного додатка, наприклад, рис. А.1.2. – другий рисунок першого розділу додатка А; формула (В.1) – перша формула додатка В.

Додатки не включаються до загальної нумерації сторінок курсової роботи. За текстом курсової роботи обов’язково робляться посилання на додатки (дод. 1). Додатки мають свою нумерацію.

Вимоги щодо оформлення курсових робіт

Орієнтований обсяг курсової роботи написаної від руки – 30-35 сторінок, друкований – 25-30 сторінок (інтервал – 1,5; шрифт - 14) тексту.

При написанні тексту число рядків на кожному листі – 30-32, а поля зліва – 25 мм., зверху, знизу – 15 мм. Справа – 10 мм.

Всі сторінки нумеруються від титульної до останньої, цифри проставляються у правому верхньому куті листа. Цифри не пишуться на завданні, титульному листку, змісті.

Для нумерації розділів і підрозділів використовують арабські цифри. Вступ, висновки та пропозиції, список літератури, додатки не нумеруються.

Кожен розділ роботи починається з нової сторінки, а підрозділи в межах розділу продовжуються на тій же сторінці.

Посилання на літературні джерела слід робити в квадратних дужках за допомогою двох цифр. Наприклад, [6,82], де «6» - порядковий номер літературного джерела в списку використаної літератури, а «82» - сторінка, з якої взята інформація.

Таблиці в тексті будуть відкритими (при написанні роботи від руки) і закриті (при виконанні роботи за допомогою комп’ютера). Нумеруються таблиці та додатки послідовно арабськими цифрами.

При посиланні в тексті на таблицю чи додатка слова «таблиця», «додаток» пишуться повністю.

У списку використаної літератури спочатку розміщуються нормативні акти (по роках прийняття), а далі всі інші літературні джерела в алфавітному порядку, а за відсутності такого – назва видання.